6 października 2010

Ciabatta na ciepło: ser, szynka, pesto i pomidory

Lubie sobotnie poranki spędzać w domu. Po całym tygodniu pracy i późnych powrotów mogę wreszcie zrobić wszystko, czego nie zdążyłam w ciągu tygodnia. Ale... po śniadaniu. Nawet jak dzień zapowiada się na pełen zajęć, zawsze staramy się zjeść coś dobrego, wypić kawę, chwilę na spokojnie pogadać... a potem głęboki oddech... i do roboty!




Właśnie w sobotni, wczesny poranek (przedśniadaniowy jeszcze) wybrałam się do pobliskiego marketu po zakupy – znalazłam tam cudeńko, które nazywało się chleb włoski. Pięknie pachnący, w kształcie kwadratowego, dość płaskiego placka, miękki w środku i z chrupiącą skórką... mmm. Od razu wiedziałam, że na ciepło będzie jeszcze lepszy!

Kanapki na ciepło z chleba włoskiego
składniki:
  • chleb włoski (może być popularniejsza ciabatta)
  • 2 duże pomidory
  • 4 porządne plastry sera żółtego, i tyleż samo szynki
  • pesto

przygotowanie:
Najpierw nastawiamy piekarnik na 160°. Chleb kroimy na cztery części, a każdą z nich przekrawamy od strony miąższu tak, aby skórka "zamykała nam" naszą kanapkę z jednej strony. Chleb smarujemy w środku pesto, układamy na tym ser i szynkę i wkładamy do pieca.

Ja pomidorki dodałam już po upieczeniu, bo zależało mi, żeby jak najbardziej chrupało. Nie jest to może bardzo wyszukany przepis, ale to pieczywo pysznie smakuje z kawą, no, i do środka można włożyć co tylko dusza zapragnie!

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Jedzonkowo