13 stycznia 2011

Ciasto francuskie ze szpinakiem, serem feta i suszonymi pomidorami

Uwielbiam ciasto francuskie!
Zarówno wszelkiego rodzaju kupne wypieki, jak i domowe. Na słono i słodko – na każdo! Przepis ten został mi opowiedziany przez mojego profesora w pracowni litograficznej. Został mi w pamięci i po długim czasie go wypróbowałam. Moją modyfikacją są jedynie suszone pomidory – w oryginalnej wersji były z puszki, ale zawsze przez to ciasto nabierało niepotrzebnie wilgoci. Zastąpiłam je więc pomidorami suszonymi i to było to!


Coś dla osób lubiących zdecydowane smaki - słona feta, aromatyczne pomidory i szpinak to klasyczne połączenie smaków, ale przecież ludzkość nie może się mylić :)

Składniki:
  • opakowanie ciasta francuskiego (ok. 250 g)
  • 300 g mrożonego szpinaku
  • opakowanie sera typu feta
  • 6 suszonych pomidorów w oleju
  • 2 ząbki czosnku
  • łyżeczka masła
  • gałka muszkatołowa
  • sól

Przygotowanie:

  1. Na patelnię wrzć masło i szpinak. 
  2. Gdy się rozmrozi dodajemy czosnek i sól, a także dużo gałki muszkatołowej. Ciągle mieszając trzymać do na patelni, żeby odparować z niego wodę, ale nie dłużej, aby nie stracił koloru. 
  3. Pomidory posiekać na paseczki. 
  4. Piekarnik nagrzać do 180 stopni. 
  5. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i rozwinąć na nim ciasto. 
  6. Na połowę ciasta wyłożyć szpinak, pokruszyć na niego ser feta, a na koniec posypać pomidorami. 
  7. Drugą połowę ciasta zawinąć i przykryć nadzienie - dobrze docisnąć brzegi ciasta.
  8. Wstawić do piekarnika na ok. 20 minut – w tym czasie ciasto powinno się ładnie przyrumienić. Bardzo dobre na ciepło i na zimno. Pod górną warstwę ciasta, gdy już miałam je na talerzu, wepchnęłam kilka listków świeżej bazylii. Pasuje idealnie!


3 komentarze:

  1. nadzienie godne grzechu! uwielbiam takie połączenie smaków

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjne polaczenie, i do tego jakie szybkie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, aż ślinka cieknie :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie: http://smilingshrimp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo