13 lutego 2011

Sałatka z ciecierzycy i bakłażana na ciepło.

Sałatka  z ciecierzycą chodziła mi po głowie dość długo... gdy zobaczyłam ten przepis coś mi zaświtało w głowie, ale i tak musiałam go przerobić po swojemu. Chciałam coś na ostro i na gorąco – danie, które będzie bezmięsne, ale jednocześnie sycące i rozgrzewające.



Składniki:
  • bakłażan
  • puszka ciecierzycy
  • 1/2 czerwonej papryki
  • mała papryczka chili
  • 2 ząbki czosnku
  • oliwa
  • sól

Przygotowanie:

  1. Bakłażana pokroić w grubą kostkę, posolić i zostawić na 20 minut. Potem dokładnie wypłukać i zostawić na chwilkę na sitku. 
  2. Na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić bakłażana i pokrojone drobniutko chili i czosnek, po chwili dodać pokrojoną paprykę, po czym smażyć całość przez kilka minut. 
  3. Dodać ciecierzycę – potem przykryć patelnię i dusić aż bakłażany będą miękkie. 
  4. Aby dodać wyrazistości sałatce, można ją na koniec skropić sokiem z cytryny.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Jedzonkowo