11 lutego 2011

Słodkie poduchy z ciasta francuskiego, kremem budyniowym i musem truskawkowym

Dzisiaj, z okazji urodzin A. Postanowiłam, że zjemy inaczej, niż zwykle. Nie gotowałam (bo często gotuję), nie poszliśmy na miasto (bo chodzimy też dość często) – było więc inaczej i lekko ekstremalnie. Zaopatrzyłam się w koszyk, ciabatty, wielki piękny i śmierdzący ser, oliwki, małego winko musujące, kawałek ciasta czekoladowego i gorącą kawę. Do tego serwetka, sztućce i świeca (która postanowiła się nie palić na wietrze) i zrobiliśmy sobie piknik w parku. Do tej pory mi zimno, ale ile radości!

Stąd przepis z dość zaganianego tygodnia. Obiecałam sobie, że nie będzie już na blogu przepisów z ciasta francuskiego – przynajmniej na jakiś czas. Ale na szybko zaimprowizowane ciastka z tego, bo akurat było w lodówce były tak dobre, że jednak muszą tu trafić.




Składniki:
  • paczka ciasta francuskiego
  • ok. 3 łyżki masy krówkowej
  • budyń śmietankowy
  • 400 ml mleka
  • 1/4 kostki masła
  • łyżka cukru
  • 3 łyżki zmiksowanych i zamrożonych truskawek

Przygotowanie:

  1. Ciasto rozwinąć, pokroić w kwadraty o boku ok. 5 cm – włożyć do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika na 15 minut – aż wyrośnie i przyrumieni się. Wyjąć i zostawić do ostygnięcia. 
  2. Budyń rozrobić jak na opakowaniu, ale dodać mniej cukru niż na opakowaniu – masa krówkowa to nadrobi. 
  3. Zostawić do ostygnięcia, a potem zmiksować z miękkim masłem.
  4. Na każde ciastko będą potrzebne 2 kwadraty ciasta francuskiego. Na jednym rozsmarowujemy cienko masę krówkową, nakładamy masę budyniową i na wierzch truskawki. Przykrywamy drugą "poduchą". Bardzo nam smakowały - słodkie, ale nie za ciężkie i z kwaskowatym dodatkiem truskawek (moje akurat były zmiksowanie razem ze świeżą miętą :). 

  5. Smacznego!


6 komentarzy:

  1. Takie proste, ale dzięki tym truskawkom na pewno pyszne! Chyba mam jeszcze pół woreczka w zamrażarce...

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne te francuskie ciacha:) wygladaja pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo sympatyczne :) Wspaniale wyprawiłaś urodziny:) Ja byłabym zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, ale nam się zmarzło :)
    Chociaż latem na pewno nie byłoby tak zabawnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja po wstępie myślałam, że będzie dalszy rozwój akcji z zapachowym serem w roli głównej i tak liczyłam na jakieś ciastka serowe :<

    Ale słodkimi też nie pogardzę, szczególnie że te truskawki i krówka...(a na zegarze północ...)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo