8 marca 2011

Ku ku kurczak w płatkach ku ku kukurydzianych

Nie lubię panierować mięsa - jem takowe, i owszem, ale sama raczej rzadko robię kotlety w panierce. No, chyba że ukochany domaga się klasycznego schabowego (uff... całe szczęście, że jako meksykanin częściej domaga się tacos :).



Do całkiem więc udanych eksperymentów zaliczyłabym więc to danie, bo wyszło smakowicie - niestety, zdjęcie tylko na patelni cyknęłam, więc nie jest za piękne... Na pewno jest to świetna alternatywa dla kupnych nuggetsów i innych sproszkowanych dziwolągów!

Składniki
  • podwójna pierś z kurczaka
  • 3 łyżki sezamu
  • filiżanka płatków kukurydzianych
  • jajko
  • 4 łyżki mleka
  • sól, pieprz i inne przyprawy do kurczaka (co kto lubi:)
  • olej do smażenia

Przygotowanie
Filet oczyścić, pokroić w niewielkie kotleciki. Przyprawić - ja dałam sól, pieprz, czerwoną paprykę i odrobinkę curry. 
Płatki kukurydziane rozgnieść za pomocą wałka, ale nie na piasek, tylko na mniejsze kawałki, dodać do nich sezam. Jajko roztrzepać z mlekiem. Kawałeczki kurczaka maczać w jajku, a potem w płatkach kukurydzianych - smażyć na złoty kolor. Polecam rozgrzać olej, a potem zmniejszyć ogień pod patelnią - płatki czasem lubią się mocno przyrumienić. Delikatnie obchodźcie się także podczas ich przewracania, bo panierka troszkę się odkleja - a ja niestety nie mam serca do klajstrowania kotleta mąką, jakiem, bułką, mąką jakiem....

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Próbowałam kiedyś takiej panierki do kurczaka właśnie - była pyszna i chrupiąca. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe!
    Muszę i ja spróbować.
    A fotka dania z patelni wcale nie odbiera mu smakowitości - mnie przynajmniej to zdjęcie zachęciło, a chyba o to tu chodzi.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. To fajny pomysł. A robiłaś takie, tylko moczone w jogurcie, maczane w krakersach lub płatkach kukurydzianych i pieczone w piekarniku. Polecam. Nic nie odpada, kurczak jest miękki i bardzo wilgotny. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne i chrupiace miesko:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo