27 marca 2011

Muffiny urodzinowe z czekoladą

Bardzo lubię robić muffinki. Do tej pory miałam jeden przepis, w którym tylko zmieniałam dodatki. Wczoraj postanowiłam poszukać innego przepisu - znalazłam milion, bo mało kto ich nie lubi i nie robi :)
W końcu znalazłam coś, co mi mniej-więcej pasowało i lekko to jeszcze zmodyfikowałam - wyszły pycha! Nie za słodkie, puszyste i ładne - skończyły na przyjęciu urodzinowym koleżanki :)



Składniki:

  • 2 szklanki mąki
  • 1 płaska łyżka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 jajko
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 3 czekoladowe ciasteczka (z niezbyt udanego wypieku :)
  • 150 g kremowego serka
  • 1,5 łyżki cukru pudru
  • barwnik spożywczy

Przygotowanie:
Mąkę, cukier, proszek do pieczenia, pokruszoną czekoladę i ciasteczka wymieszać w misce. Jajko, mleko i olej roztrzepać w osobnym naczyniu. Wlać składniki suche do mokrych i wymieszać, nie przejmując się grudkami. Nałożyć ciasto do 2/3 wysokości foremek - piec w temperaturze 180 stopni przez 30 minut. 

Serek wymieszać z cukrem pudrem i barwnikiem spożywczym (do uzyskania pożądanego koloru). Wyciskać na wystudzone babeczki za pomocą szprycy. Dekorować lukrem, drobinkami czekolady, owocami. Trzymać w chłodnym miejscu, bo serek, z racji braku "utwardzaczy" lubi się lekko rozpłynąć. 

7 komentarzy:

  1. też lubię robić muffinki, szybko się je robi :) a można wyczarować prawdziwe cuda ;) takie jak Twoje

    http://niebieskapistacja.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie wyglądają te muffinki. Ja też je uwielbiam i robie :)
    http://wrotkaonline.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm, uwielbiam takie kolorowe słodkości.

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczne! pewnie zniknęły w mgnieniu oka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają przepysznie. Dawno nie robiłam muffinek, będę musiała do nich wrócić.

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają cudnie tylko to sa cupcakes a nie muffiny bo maja charakterystyczna czapeczke :P ale co tam, smak i tak najbardziej sie liczy :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo