2 marca 2011

Kruche ciasto z kajmakiem, czekoladą i masą jogurtową

To ciasto występowało na kilku blogach pod nazwą ciasto milionera. Natknęłam się na nie w chwili gdy za coś słodkiego mogłabym napaść na bank, ale że jestem kombinator pierwsza klasa, to nieco zmieniłam przepis w stosunku do oryginalniej, dodając jogurtowo-serkową masę. Dodatek ten orzeźwił nieco smak ulepa (został tak ochrzczony przez mają siostrę).
Najbardziej smakował mi dobrze schłodzony - kruche ciasto, lepka masa i chrupiąca czekolada... to świetne i bardzo łatwe do wykonania ciasto!



Kruche ciasto:
  • szklanka mąki
  • pół kostki masła
  • pół szklanki cukru
Masło zagnieść z mąką i cukrem do uzyskania masy. Blachę wysmarować tłuszczem i wyłożyć ciasto na spód. Zrobić dziurki widelcem i piec w temperaturze 190 stopni, aż spód się zarumieni.

Przygotowanie ciasta: 
  • masa toffi
  • 150 g serka mascarpone
  • 3 duże łyżki jogurtu naturalnego
  • 300 gram czekolady (ja użyłam deserowej)
  • 3 łyżki masła
Gotować puszkę skondensowanego słodzonego mleka  przez ok. 2 godziny, zanurzoną w garnku z wodą, lub kupić gotową masę :), wyłożyć masę na schłodzony kruchy spód.
Rozmieszać serek mascarpone i jogurt na jednolitą masę - rozsmarować na toffi.
Czekoladę i masło rozpuścić w kąpieli wodnej, przestudzić aby była płynna, ale tak zimna, jak to możliwe i rozsmarować na serku. Tu należy być ostrożnym, bo ciepła czekolada będzie się mieszać z serkiem - dlatego najlepiej możliwie jak najwięcej wylewać jej z góry, a jak najmniej rozprowadzać po powierzchni ciasta. Mi nie udało się uniknąć jaśniejszych smug na czekoladzie, ale następnym razem może pójdzie lepiej. 
A patrząc na to, jak szybko zniknął, pewnie będzie następny raz!

4 komentarze:

  1. Podoba mi się ta modyfikacja, bo efektu ulepa się właśnie obawiałam.

    p.s. smaczne zdjęcie ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. oj zjadło by się kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki ulep jest bardzo, ale to bardzo w moim guście... ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. niesamowicie pysznie wygląda en ulep.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo