10 marca 2011

Surówka z pora dobra nawet z wieczora :)

Lubię warzywa - trudno byłoby ich nie lubić i lubić jednocześnie gotowanie... Nie przepadam jednak za kiszonkami - a to podobno one są zimą najlepsze. Nie potrafię wyobrazić sobie sytuacji, że kupuję kiszoną kapustę na surówkę, albo jem ogórka prosto ze słoika... brrr! Jadam je rzadko i tylko jeśli gospodarz patrzy :)
Przepis na prezentowaną surówkę wzięłam sobie od mamy, a mama od cioci, a ciocia... w każdym razie jest pyszna! Nie zawiera kiszonych warzyw, w ogóle niewiele zawiera :)

Dołączam go do akcji "Pora na Pora"



Przepis dołączam do akcji "Pora na Pora"


Składniki:
  • 1/2 główki kapusty pekińskiej
  • duża marchew
  • duży por
  • 3 łyżki śmietany
  • 3 łyżki majonezu
  • sól
  • cukier

Przygotowanie:
Kapustę i pora drobno pokroić, marchew zetrzeć na tarce, dodać odrobinkę soli i cukru. W kubeczku rozmieszać majonez ze śmietaną, a potem dodawać do warzyw i wymieszać. Można dodawać po trochę - warzywa powinny być obtoczone w sosie, ale nie pływać w nim. Najlepsza zaraz po zrobieniu!

3 komentarze:

  1. Nie, no por - rzecz genialna! A ja uwielbiam surówki z jego udziałem!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa propozycja surówki!Ja już dawno nie wykorzystywałam go w surówce w roli głównej.
    http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo