1 maja 2011

Niedzielne śniadanie - jajka zapiekane z pomidorem i szczypiorkiem

Przez ostatni miesiąc jakoś mało gotowania a dużo zamieszania było... Niestety, z powodu powolnego, lecz stałego wzrostu mojej wagi, musiałam zdecydować się na dietę, której raczej szybko nie skończę :(.
Na początek udało mi się pozbyć 3 kg i pozytywnie nastawić na jej dalszą część - co inspiruje mnie znowu do gotowania - lżej i zieleniej, ale w końcu wiosna przyszła!

Dzisiaj coś prostego, ale wiosennego, w moich nowych foremkach do muffinków (dzięki Ania!). Współzjadacz musi mieć jajo na śniadanie, więc jest to miła odmiana przy jajecznicy, i nie parzy w palce przy obieraniu tak, jak jajka na miękko.

Potrzebujemy:

  • pomidora
  • szczypiorek
  • jajka 
  • sól
  • pieprz kajeński
pomidora pokroić i ułożyć na dnie foremki, wbić jajko, posypać szczypiorkiem, posolić, popieprzyć i wstawić do piekarnika na 150 stopni - ok. 15 minut. Jest to idealna ilość czasu, żeby zrobić kawę i wyjąć pozostałe wiktuały na stół. 


9 komentarzy:

  1. Wyglądają bardzo pozytywnie w tych formkach:)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne śniadanko;) trzymam kciuki za zrzucanie kilogramów;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ależ ładne kwiatuszki!

    OdpowiedzUsuń
  4. ehh, ja też na diecie (tzn staram się być, ale mi nie wychodzi za bardzo... a mam do zrzucenia jakieś 10-13 kg). Śniadanko wyborne :) A te formeki - cudo! skąd je masz? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a na jakiej diecie jesteś?
    przymierzamy się z moim K. do dietowania.
    możesz coś polecić?
    :)

    a śniadanie wspaniałe.
    uwielbiam takie połączenia :)
    ja robię takie jajka na patelni w kształcie misia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć, właśnie zjadłam na śniadanie takie jajka z piekarnika z foremek (ja mam ceramiczne i też wyszły:) Bardzo fajny pomysł, szczególnie że nie muszę później myć patelni;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo