16 lipca 2011

Omlet gigant

Oj, dawno nie było czasu  na pisanie... Z powodu diety gotuję nieco podobne do siebie rzeczy - gdyby rzetelnie zamieszczać to, co ugotowałam, to blog pełen byłby jednogarów z kurczakiem w roli głównej. Ale za to 10 kilo mniej mnie. Mam dużo dietetycznych przepisów, którymi czas się dzielić :)

Dzisiaj goście, goście i dużo gotowania - dipy do warzyw, ratatuja i trzy kolorowy sernik - skrupulatnie robię zdjęcia i będę pisać więcej...

Omlet, na który podaję przepis jest pyszny (chociaż ja dałabym nagrodę nobla wynalazcy jajecznicy, bo jajka uwielbiam w każdej postaci) i sycący - robię go na szybko jak bardzo, ale to bardzo nie chce mi się gotować...
Porcja z powodzeniem na dwie osoby, chociaż ja potrafię zjeść ją sama :)



Składniki:

  • 2 kabanosy drobiowe
  • 1/2 cukinii
  • 1/2 papryki czerwonej i żółtej
  • mozarella (kulka)
  • 3 jajka
  • 2 łyżki mleka
  • sól, pieprz
  • szczypiorek
  • bazylia
Kabanosy pokroić na cienkie plasterki i podsmażyć na suchej patelni, gdy zaczną już ładnie pachnieć dodać pokrojoną drobno cukinię i paprykę i podsmażyć, aż warzywa zmiękną. Wlać jajka roztrzepane z mlekiem i przyprawami. Mozarellę pokroić na plasterki i ułożyć na wierzchu, całość posypać szczypiorkiem. Przykryć, zmniejszyć ogień - smażyć do momentu aż jajka się zetną a mozarella rozpuści.

W wersji nie-light poleciłabym z dobrym pieczywem. W wersji light polecam mozarellę light.

Smacznego :)

1 komentarz:

  1. Zapraszam po małe wyróżnienie:)
    http://goodcookingj.blogspot.com/2011/07/wyroznienie.html
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo