15 września 2011

Owocowe ciasto z otrębami

Ciasto z otrębami znalazłam na blogu Moje Wypieki. Pyszne, zdrowe, bez tłuszczu - zaserwowałam moim brytyjskim gościom, lekko przestraszona, ale blaszka zniknęła bardzo szybko!

Po spotkaniu z Brytyjczykami mam sny z angielskim akcentem :) A w listopadzie - Londyn! Pierwsza rodzinna wycieczka od wieków!

Składniki:
  • 4 jajka
  • szklanka cukru (3/4 w zupełności wystarczą)
  • szklanka mąki przennej
  • szklanka otrębów (owsianych lub pszennych - u mnie po połowie)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • owoce - u mnie jabłka i brzoskwinie
Białka oddzielić od żółtek i ubić na pianę. Ciągle ubijając porcjami dodawać cukier, a potem żółtka. Mąkę przesiać, dodać proszek do pieczenia i otręby , po czym delikatnie wymieszać z masą jajeczną. Wylać do formy wyłożonej papierem. Ułożyć ulubione owoce - jeśli są słodkie, można dodać mniej cukru. Piec w temperaturze 170 stopni przez 35/40 minut.


4 komentarze:

  1. bardzo zdrowe ciasto i moc energii w nim:)

    OdpowiedzUsuń
  2. przepysznie Ci wyszło :-) wygląda naprawdę oszałamiająco :-))

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne jest, takie retro z tymi owocami zatopionymi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowite,trochę niedbałe,w starym stylu,to lubię najbardziej;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo