18 września 2011

Tarta z Creme Brule

Cieszę się ostatnimi dniami lata... wczoraj na imprezę pożegnalną lata zrobiłam dwa ciasta - siedzieliśmy w ogrodzie do późnej nocy, przy świecach ciesząc się ciepłą (jeszcze!) nocą...

Przepis na tartę z creme brule jest kombinacją dwóch innych przepisów - z jednego wzięłam spód, a z drugiego krem :)

Kruchy spód:
  • 1,5 szklanki mąki przennej
  • 0,5 kostki masła
  • 0,5 szklanki cukru
Ze wszystkich składników zagnieść ciasto, uformować kulę i wyłożyć dno formy. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 stopni na ok. 20 minut.

Creme brule:
  • 5 żółtek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 350 ml śmietany kremówki
  • 80 ml mleka
Żółtka i cukier utrzeć na jasną masę. Mleko zagotować z kremówka, powoli wlać do masy żłótkowej. Całość wylać na przestudzony spód. Piec przez godzinę w 140 stopniach. Po upieczeniu wystudzić - wtedy masa stężeje. 

Na górę tarty można również wysypać ciemny cukier i podpiec go w piekarniku, bądź palnikiem. Stworzymy w ten sposób chrupiącą skorupkę. Ja jednak zrezygnowałam z tego zabiegu, bo przypiekł mi się sam krem :)

4 komentarze:

  1. Ciekawy przepis:) Na Creme Brule nachodzi mnie od jakiegoś czasu, ale nawet nie przeszło mi przez myśl żeby zrobić go w formie tarty:)

    OdpowiedzUsuń
  2. swietna propozycja!!! na pewno bardzo pyszna ta tarta jest :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajna ;]
    i apetyczna.



    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com
    http://www.karmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jako wielka fanka creme brulee z checia sprobowalabym takiej tarty!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo