29 września 2011

Tarta z jabłkami na kruchym spodzie

Jesień nagle nadeszła... jadąc rowerem do pracy, któregoś poranka, zauważyłam, że wszytkie drzewa nagle zmieniły kolory! Niedługo potem na moim korytarzu stanęło wiaderko jabłek z maminego ogródka. A że szukam przepisu na tartę doskonałą, skorzystałam z sytuacji.

Ciasto jest kruche i maślane, jabłka lekko kwaskowate, ale to dlatego, że dałam minimalną ilość cukru. Cynamon ujesiennia całość. Przepis na ciasto pochodzi z książki "Pieczenie krok po kroku", ale został lekko zmodyfikowany.


Składniki:
  • 220 g mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 100 g masła
  • szczypta soli
  • 600 g jabłek
  • 5 łyżek brązowego cukru
  • cynamon
Z mąki, masła, jajka i soli zagnieść ciasto. Owinąć je folią i włożyć na 30 minut do lodówki. Jabłka umyć, wykroić gniazda nasienne i pokroić w półksiężyce.

Ciasto wyjąć z lodówki, rozwałkować cienko i za pomocą dużego noża podnieść i przenieść na wysmarowaną masłem formę do tarty. Nakłuć widelcem w wielu miejscach i piec ok. 20 minut w 190 stopniach. Wyjąć spód z pieca – ułożyć plasterki jabłek, posypać cukrem i cynamonem. Zapiekać jeszcze przez 20-30 minut.





4 komentarze:

  1. Uwielbiam!! Piękne zdjęcia :) miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesień też mnie zaskoczyła;) wolałabym, żeby trwało jeszcze lato. A tarta wygląda kusząco:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prezentacja rewelacyjna! Przpis na tarte na pewno do wykorzystania :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jabłko i cynamon nieuchronnie zwiastuje jesień:) Pycha! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo