12 października 2011

Tarta z nadzieniem serowym

Ciąg dalszy mojego poszukiwania idealnego przepisu na tartę... ta, według wszelkich znaków nie powinna się była udać w ogóle!
Nadzienie miało być zdobieniem na babeczki, ale wyszło za rzadkie - ponieważ nie miałam zielonego pojęcia, co z nim zrobić, wylądowało na chwilę w zamrażalniku... aż w kocu wymyśliłam!
Spód: 

  • 1,2 szklanki mąki
  • 1 jajko
  • 0,5 kostki masła
  • szczypta soli
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
Z podanych składników zagnieść ciasto, wstawić je do lodówki na 30 minut. Po tym czasie wyjąć, rozwałkować i wyłożyć formę do tarty. Nakłuć widelcem i piec przez ok. 30 minut, aż ciasto się przyrumieni w temperaturze 180 stopni.

Masa serowa:
  • 200 gram serka President (lub innego, o dość lekkiej konsystencji)
  • 0,5 kostki masła
  • 0,5 szklanki cukru
  • cukier waniliowy
  • 3 jajka
Wszystkie składniki utrzeć mikserem. Moja masa miała być kremem na babeczki... pomysł, aby dodać do niej jajka i całość upiec, powstał w czasie obmyślania, co zrobić z nieudaną masą :)
Piec w temp.170 stopni, aż masa serowa się zetnie i lekko przyrumiemi - ja piekłam około godziny. Na koniec polecam posypać czekoladową posypką, lub utartą czekoladą. Smacznego!


3 komentarze:

Copyright © 2014 Jedzonkowo