29 czerwca 2012

Makaron ze szparagami, na koniec szparagowego sezonu

Dla mnie szparagi są idealne same w sobie – nie trzeba im wiele, żeby wyczarować z nich coś pysznego. 
Danie to długo czekało na zaprezentowanie się światu – dopiero koniec szparagowego sezonu mnie do tego natchnął... Jest bardzo proste, bo składa się głównie z... makaronu i szparagów :) Żeby nie popaść w taką kompletną monotonię wykorzystałam dwa różne rodzaje makaronów: kolorowe rurki penne i świderki.

Spożywać, w miarę możliwości, w ogrodzie lub na balkonie.



Składniki:
* pół pęczka szparagów
* 1/4 paczki makaronu penne ze szpinakiem (zielonego)
* pół paczki makaronu świderki
* 3 łyżki jogurtu greckiego
* sól, pieprz

  1. Makaron ugotować na lekkopółtwardo, czyli al dente.
  2. Szparagi zblanszować, pokroić na kawałki długości ok. 4 cm.
  3. Na rozgrzaną, dużą patelnię wrzucić ugotowany makaron i szparagi, dodać jogurt. Posolić i popieprzyć - nie dodawałam zbyt wielu przypraw, żeby nie zagłuszyć smaku szparagów.
  4. Krótko podsmażyć ciągle mieszając, aż jogurt lekko odparuje i "oblepi" makaron.
Smacznego!

1 komentarz:

  1. A ja już nigdzie nie mogę znaleźć szparagów... a tak lubię je w makaronach. To danie poczeka u mnie do następnego sezonu ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo