25 lipca 2012

Wytrawne muffinki pełnoziarniste z serem feta i papryką

Muffinki śniadaniowe – zrobiłam je w ramach odmiany kanapkowego menu w pracy.
Bez cukru, z niewielką ilością tłuszczu i z mąką z pełnego przemiału z powodzeniem nadadzą się dla osób dbających o to, co jedzą.

Babeczki są cięższe niż takie ze zwykłej mąki i bardziej zwarte - można do nich dodać oliwki, suszone pomidory i inne dodatki lub przyprawy. Ich niewątpliwym plusem jest prostota i szybkość wykonania. Dla wszystkich znudzonych kanapkami w pracy!



Składniki:
* 1 szklanka mąki z pełnego przemiału
* 2 jajka
* płaska łyżeczka proszku do pieczenia
* 1/3 szklanki mleka
* 1/2 szklanki oliwy z oliwek
* 1/2 żółtej papryki
* 1/2 opakowania sera feta
* 1/2 łyżeczka soli

  1. Do miski wsypać mąkę, sól i proszek do pieczenia, wymieszać
  2. Roztrzepać jajka z mlekiem i oliwą, wlać do miski z sypkimi składnikami i szybko, niezbyt dokładnie wymieszać - tylko do połączenia się składników.
  3. Dodać pokrojony w drobną kostkę ser i paprykę, delikatnie zamieszać.
  4. Przełożyć ciasto do foremek na muffinki (wyszło 12 niezbyt dużych babeczek).
  5. Piec ok. 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.



4 komentarze:

  1. Te wytrawne babeczki bardzo mi się podobają.
    Dla mnie pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. wytrawnych jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W ilu stopniach i jak długi piec?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już uzupełniłam post - gapa ze mnie :)

      Usuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo