14 października 2012

English Breakfast... prawie!

Podczas wizyty w Londynie bardzo chciałam zjeść typowe, brytyjskie śniadanie. W końcu mi się to udało i... byłam nim bardzo rozczarowana. Wszystko pływało w centymetrowej kałuży tłuszczu i nie miało smaku. Być może trafiłam na złego kucharza?

Musiał minąć rok, żebym zdecydowała się podejść do tego dania jeszcze raz. Tym razem w domu, bez dodawania ekstra tłuszczu i z takich składników jakie lubię najbardziej. Odpuściłam sobie bekon i bezsmakowe parówki na rzecz bardziej swojskiej, dobrze przyprawionej kiełbaski. Natchnęła mnie do tego dania puszka wygrzebanej z szuflady fasolki z pomidorach. Ja zaś natchnęłam swoją siostrę, która tego samego dnia wykonała to samo śniadanie :)

Doskonałe na kaca, lub dzień w którym czeka nas dużo pracy - w moim przypadku przedzimowe mycie okien :)





Składniki na duże śniadanie dla dwóch osób:
* 2 kiełbaski
* 4 jajka
* mała puszka fasolki w pomidorach
* 2 pieczarki
* pomidor
* sól, pieprz


Przygotowanie:
  1. Kiełbaski przekroić wzdłuż i ułożyć na patelni płaską stroną do dołu – przysmażać przez chwilę, aż zacznie się wytapiać tłuszcz.
  2. Pieczarki pokroić w grube plastry, wrzucić na patelnię i poczekać aż się lekko zrumienią.
  3. Zdjąć kiełbaski i pieczarki, wbić 4 jajka i smażyć do uzyskania odpowiedniego poziomu ścięcia.
  4. Fasolkę podgrzać :)
  5. Pomidora pokroić w grubą kostkę – wszystkie składniki położyć na talerzu. 
Chyba do kompletu powinno się to jeść z tostami z białego pieczywa (zastąpiłam ciemnym) i herbatą z mlekiem – na to niestety się nie odważyłam.



3 komentarze:

  1. Wieki nie jadłam podobnego śniadania ;) Całkiem smaczne, choć trochę (bardzo) ciężkostrawne.
    Wspaniałe zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda! Na dłuższą metę takie żywienie skończyłoby się w szpitalu :) Ale raz w roku można się skusić :)

      Usuń
  2. Puszka fasoli w pomidorach... Nic własnego wkładu... Dobrze ,że przepisu na zupkę instant amino nie wstawiłaś

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo