15 października 2012

Muffinki z jabłkiem i wanilią

Na urodziny dostałam od siostry książeczkę "Babeczki słodkie i pikantne". Teraz zabrałam się za wprowadzanie w życie przepisów. Babeczki wyszły pyszne – aromantyczne, wilgotne i proste w wykonaniu. Z oryginalnego przepisu wyrzuciłam cukier wanilinowy na rzecz takiego z prawdziwą wanilią, co mam nadzieję, wyszło moim babeczkom na dobre.




A jeszcze zostałam dzisiaj szczęśliwą posiadaczką nowej blaszki i groszkowanych papilotek, nie mogłam sobie odpuścić niedzielnego pieczenia. Po tej próbie myślę, że upiekę jeszcze wiele przepisów z tej książeczki :)

Składniki:
* 250 g jabłek
* 250 g mąki
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 1 jajko
* 125 g cukru
* 2 łyżeczki cukru z wanilią
* 80 ml oleju
* 250 g naturalnego jogurtu

Przygotowanie:

  1. Jabłka obrać, wydrążyć nasiona i pokroić w grubą kostkę.
  2. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia.
  3. Dodać do mąki rozbełtane jajko, jogurt, olej cukier, cukier z wanilią i jabłka. Wymieszać łyżką do uzyskania jednolitego ciasta (bez większych grudek mąki).
  4. Ciasto wyłożyć do foremek (nie rośnie bardzo wysokie).
  5. Piec w temperaturze 180 stopni przez 30 minut. W moim piekarniku, który jest niezbyt mocny siedziały ponad 40, ale w nim wszystko musi pobyć trochę dłużej :)
  6. Wyłączyć piekarnik i uchylić drzwiczki. Zostawić ciasto na 5 minut aby "odpoczęło".





7 komentarzy:

  1. Kuurcze to juz wiem jaka ksiazke musze dostac pod choinke w tym roku :-) muffinki piekne wyszly... mniaam mniaam :-)

    tez kocham babeczki:
    www.alexandrascuisine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Połączenie jabłek i wanilii w każdej postaci jest smaczne. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. drugie zdjęcie jest fenomenalne. a te słoje..:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie się zastanawiałam, czy sobie tą książeczkę kupić, ale mam już tyle przepisów na muffiny, że chyba jednak odpuszczę ;)
    Twoje muffinki wyglądają wspaniale, a papilotki masz rozkoszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również posiadam tą książkę, ta papilotki i taką samą foremkę ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo