20 października 2012

Tarta z kalafiorem

Bardzo smaczna i sycąca tarta. Smakowała mi na gorąco i na zimno. Myślałam, że kalafior będzie mdły, ale wcale tak nie było.
Przepis na kruche ciasto wzięłam z książki "Pieczenie krok po kroku" - bardzo przydatna pozycja z przepisami na popularne i mniej popularne wypieki, trochę ciekawych informacji i porad.

Pomyślałam sobie, że taka tarta to całkiem niezłe drugie śniadanie, szczególnie dla tych, któży są znudzeni kanapkami w pracy.
...................................................................................................................................................................



Składniki na kruche ciasto:
* 150 g mąki tortowej
* jajko
* szczyta soli
* 75 g masła

Kruche ciasto lubi zimne - zimne masło i jajko dodać do mąki i szybko zagnieść ciasto (najlepiej całość siekać nożem i dopiero na końcu zagnieść ciasto rękoma, aby niepotrzebnie go nie ogrzewać). Ciasto uformować w kulę i włożyć na 30 minut do lodówki.

Formę wysmarować masłem i wykleić spód ciastem, całą powierzchnię spodu nakłuć widelcem. Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez ok. 20 -30 minut - aż będzie złociste.Wyjąć z piekarnika i trochę przestudzić.

Nadzienie:
* główka kalafiora
* 4 jajka
* 1/3 szklanki mleka
* sól, pieprz
* żółty ser do posypania tarty

Kalafior podzielić na różyczki i ugotować tak, aby pozostał lekko twardy. Ułożyć różyczki na spodzie. Jajka roztrzepać z mlekiem i doprawić. Wylać na kalafior i zapiekać, aż masa jajeczna się zetnie (u mnie ok. 20 minut). Żółty ser zetrzeć na tarce i niezbyt grubą warstwą posypać tartę na ostatnie 5 minut pieczenia.


Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Świetna tarta,uwielbiam kalafior a w tarcie jeszcze nie jadłam:)zapraszam do siebie na kiełbaski nadziewane.

    OdpowiedzUsuń
  2. nawet mi do głowy nie przyszła myśl o takiej tarcie, pozytywne zaskoczenie

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis, nawet ja, kulinarne beztalencie, dałam sobie radę i wszystko się udało :) polecam

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo