29 listopada 2012

Spaghetti z klopsikami

Makaron z dobrym sosem pomidorowym to przepyszne danie. Przećwiczyłam chyba sto wariantów: z kurczakiem, mięsem mielonym, boczkiem, cukinią, papryką, tuńczykiem, bakłażanem i tak dalej...



Wersję z mini klopsikami znalazłam w książce Jamiego Oliviera, chociaż mogę przysiąc, że widziałam ją wcześniej w amerykańskich kreskówkach! Musiałam nieco zmodyfikować przepis jeśli chodzi o przyprawy, bo na przykład mój rozmaryn odmówił kilka dni temu współpracy i z nieznanych mi powodów usechł, a jeszcze nie sprawiłam sobie nowego. Polecam oczywiście dobierać te ulubione przyprawy – danie jest zrobione ze znanych wszystkim składników, więc na pewno wyjdzie pyszne.

Składniki:
Klopsiki:
* 1 kg mięsa mielonego wołowo-wieprzowego
* 2 jajka
* 2 kromki czerstwego chleba
*  łyżeczka musztardy
* płaska łyżeczka pimienton (ostrej wędzonej papryki)
* sól, pieprz

Chleb włożyć do miseczki, zalać ciepłą wodą i poczekać aż zmięknie. Mięso, jajka, rozmoczony i wyciśnięty chleb, musztardę i przyprawy włożyć do miski. Wszystko dobrze wymieszać. Formować z niego małe kulki i smażyć na niewielkiej ilości oleju.

Sos pomidorowy:

* 2 cebule
* 4 ząbki czosnki
* 2 puszki pomidorów
* garść liści bazylii
* sól, cukier, ostra papryka, pieprz

Cebulę i czosnek posiekać, zeszklić na oleju. Dodać pomidory i gotować wszystko na małym ogniu przez jakieś 10 minut. Przyprawić - jeśli pomidory będą za kwaśne, dodać szczyptę cukru, na końcu wrzucić sporą ilość posiekanych, świeżych liści bazylii.

Makaron ugotować al adente. Wyłożyć na talerz, polać sosem i nałożyć na to klopsiki. Przybrać listkami świeżej bazylii.

Przy okazji włoskich smaków kilka zdjęć z Rzymu, gdzie niedawno byłam i gdzie moja ciocia gotuje najlepsze makarony na ziemi. Prawdopodobnie.

Moje wspomnienia z Rzymu.


2 komentarze:

  1. Deszcz już pada, trzeba czekać na klopsiki :)
    Pyszne danie, proste, smaczne, zdjęcia z Włoch - już je lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szanowni Państwo!

    Jestem studentką Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie A.Mickiewicza na specjalności Nowe Media. Prowadzę badanie naukowe dotyczące blogów kulinarnych w Polsce. Wszystkich autorów blogów kulinarnych zachęcam do wypełnienia ankiety. Zajmie to Państwu jedynie ok. 1 - 2 minut. Wyniki zostaną zaprezentowane w pracy naukowej dotyczącej charakterystyki bloga jako nowej formy komunikacji społecznej.

    Ankieta dla autorów blogów kuliarnych: http://www.ebadania.pl/97797035d63e99d8

    Dziękuję za poświęcony czas,
    Agata Ornafa.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo