19 grudnia 2012

Waniliowe ciasto z żurawiną

Ostatnio z owoców najchętniej spożywam żurawinę. W jogurcie, w kisielu żurawinowym
(instant, ma się rozumieć – za biurkiem), w szafce czarna herbata z żurawiną i zielona. Żurawina w lodówce do serów i paczka suszonej na przekąskę... Więc jak tylko zobaczyłam przepis na to ciasto, musiałam je zrobić.

Ciasto jest proste, szybkie i bardzo pyszne. Ponieważ robiłam je w pośpiechu musiałam zastąpić wanilię cukrem z wanilią, a świeże żurawiny takimi ze słoiczka i garścią suszonych, ale i tak wyszło nieźle.

Zdjęcia nie są najlepsze – wychodzę i wracam po ciemku, a to nie sprzyja jakości wykonywanych przeze mnie zdjęć :)



Składniki:
* 1,5 szklanki mąki
* 1/2 słoiczka żurawiny i garść suszonej żurawiny
* 2 szklanki mąki pszennej
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* szczypta soli
*115 g masła
* 2 duże jajka
* 0,5 szklanki mleka

  1. Mąkę przesiać do miski i dokładnie wymieszać z solą i proszkiem do pieczenia.
  2. Utrzeć mikserem masło aż będzie puszyste, dodać cukier, cukier z wanilią i jajka ciągle ucierając na puszystą masę.
  3. Dodawać po trochu, na przemian mąkę i mleko, ucierać do połączenia się składników.
  4. Do formy wyłożyć 1/2 ciasta. Rozsmarować żurawinę ze słoiczka, wysypać suszoną i wyłożyć pozostałe ciasto.
  5. Piec 45-50 minut w temperaturze 180 stopni.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Jedzonkowo