6 stycznia 2013

Otrębowa owsianka z migdałami i żurawiną

Trzeba się przyznać - moje nawyki żywieniowe są niestety niezbyt dobre. Pierwszym noworocznym krokiem do zmian tych haniebnych przyzwyczajeń ma być jedzenie śniadań przed wyjściem do pracy. Tylko jak tu przygotowywać śniadanie, jak zazwyczaj rano zbieram się do wyjścia w pełnym chaosie i jak najszybciej?

Dobrym rozwiązaniem są płatki - tylko że te słodkie nie są zbyt zdrowe, kaszę mannę, za którą przepadam trzeba gotować, a owsianych i musli nie lubię na zimno bo trzeba je długo przeżuwać. Postawiłam więc na otręby, bo to przecież samo zdrowie, zapewniają uczucie sytości (brzmi jak z reklamy:) i pomagają na trawienie.





Więc:
  1. Zaraz po przebudzeniu do miseczki wsypać 3-4 łyżki otrębów owsianych / lub płatków. Zalać wrzątkiem tylko żeby przykryć otręby i zakryć talerzykiem. Iść pod prysznic. W tym czasie płatki elegancko się rozmiękają i pęcznieją.
  2. Dosypać łyżkę płatków migdałowych i suszonych żurawin. Tutaj mamy dowolność - można dodawać bakalie i owoce, miód i co kto lubi :)
  3. Dopełnić miseczkę mlekiem - ja dodaję zimne, bo nie ma czasu na podgrzewanie!
Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Ja osobiście wolę gorącą, rozgrzewającą owsianke, ale taka też jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zimą stawiam na gorącą, choć kiedy człowiekowi się zaśpi to dobry sposób:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo