21 lutego 2013

Zapiekane jajka z salami i pomidorami

Zima, zima, śnieg nie chce odpuścić więc żeby nie tracić cennego czasu w jeszcze krótkie dni, polecam na śniadanie coś z rodzaju "wrzucić do pieca i nie stać przy kuchence".

W foremki do zapiekania wielkości niedużych miseczek zaopatrzyłam się już dość dawno, i muszę przyznać, że można w nich wyczyniać cuda!


Składniki na 1 naprawdę solidnną śniadaniową porcje:

* 1/2 pomidora
* 2 plasterki salami
* 3 jajka
* sól, pieprz, bazylia do posypania.

Foremki wyłożyć plasterkami salami, pomidora pokroić w drobną kostkę i wsypać do foremki, wbić jajka i posypać przyprawami.

Piec w piekarniku aż białka będą ścięte, a żółtka lekko półpłynne. Trudno mi podać czas, bo mój piekarnik nie działa zbyt dobrze i musiałam je trzymać dobre 20 minut, ale podejrzewam, że w porządnym piecu będzie to połowa tego czasu :)

Włala!

Oczywiście w przypadku większej ilości porcji proporcje zwielokrotnić. Ponieważ jestem zwolennikiem improwizacji w kuchni proponuję dodawać inne warzywa, sery i wszystko, co prowadzi do znalezienia śniadania idealnego!

1 komentarz:

Copyright © 2014 Jedzonkowo