21 listopada 2013

Pancakes – gwiazdki z maślanką truskawkową



Mój luby próbuje od pewnego czasu wmówić mi, że obiecałam w każdą niedzielę robić naleśniki.
Założyłam, że kręci, bo znając siebie i swoją systematyczność oraz skłonność do kompulsywnego gotowania nigdy nie przyjęłabym na siebie tak wielkiego ciężaru!

Niedzielne śniadanie (niemal w porze obiadu) to dobry czas żeby powoli robić pankejki w międzyczasie popijając kawkę. Z owocami, maminym dżemem brzoskwiniowym i odrobinką kajmaku wyszły aromatyczne i rozwiały wspomnienie porannej wycieczki rowerowej w zimnie i mgle. Moje niedzielne śniadania łączą się z nadrabianiem serialowych zaległości i karygodnym jedzeniu przy telewizji, przy książce...

Do uzyskaniu kształtu gwiazdki użyłam metalowych foremek do jajek sadzonych. Nie wyszły idealne, bo ta operacja chyba wymaga trochę wprawy... ale ile radości!




Składniki:
* szklanka mąki
* w jajka
* łyżeczka proszku do pieczenia
* maślanka truskawkowa (ok. 0.5 l)
* łyżeczka cukru z wanilią

-----------------------------------------------
Wszystkie składniki włożyć do miski i porządnie wymieszać za pomocą trzepaczki lub miksera. Ciasto powinno wyjść gęste, ale lejące się – w razie potrzeby dodać jeszcze mleka lub maślanki. Smażyć na lekko natłuszczonej, rozgrzanej patelni.



1 komentarz:

  1. Jakie urocze ! Na smakowej maślance jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo