18 kwietnia 2014

Kuskus na słodko



Za kuskusem w wytrawnej wersji jakoś nigdy specjalnie nie przepadałam. Nie wykluczam, że po prostu nie trafiałam na dobre przepisy, ale myślę, że to po prostu nie był "mój smak".

Przepis na słodką wersję znalazłam w książce Jamiego Oliviera "Kulinarne wyprawy Jaimiego" w części poświęconej Maroku - oczywiście ingrediencje były trochę inne, ale liczy się idea, bo dodatki można wybierać dość dowolnie. Lekko kwaskowaty dżem morelowy przełamuje słodycz bakalii. Można dodać łyżeczkę miodu, jeśli ktoś lubi bardzo słodkie śniadania.

Jamie Olivier podaje przepis na konfiturę morelową i praży pistacje z miodem, ja niestety musiałam poratować się gotowcami, jak to często bywa rano, przed wyjściem do pracy. Nie wykluczam jednak powrotu do oryginalnego przepisu w jakiś wolny, niedzielny poranek!



































Składniki / 2 porcje:
* mała filiżanka kaszy kuskus
* 2 filiżanki mleka (2 razy więcej niż kaszy)
* garść ulubionych bakalii
* 2 łyżeczki dżemu morelowego

1. Podgrzać mleko, zalać kuskus gorącym mlekiem. Przykryć naczynie i odstawić na 10 minut.
2. Przełożyć kaszę do miseczek, dodać bakalie i dżem.

Nic trudnego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Jedzonkowo