9 kwietnia 2014

Szybki łosoś z piekarnika i rybami zdobione talerze

Pomysł na szybkie przygotowanie w piekarniku łososia, którego gotowanie na parze już się znudziło, a smażenie nie wchodzi w grę. W międzyczasie można przygotować sałatkę lub, jak w moim przypadku – zblanszować brokuła.
Zawsze reklamuję swoje przepisy tym, że szybko się je robi – może już powinnam przestać o tym wspominać? Albo dla odmiany warzyć coś przez tydzień i zdawać relację na żywo? :) Kiedyś o tym pomyślę!

Potrzebne będą:
* filet z łososia
* 3 ząbki czosnku
* szczypta szczypiorku
* sól i pieprz
* trochę oliwy z oliwek

Łososia ułożyć na folii aluminiowej, posolić i popieprzyć, posypać pokrojonym na plasterki czosnkiem z grubsza przesiekanym szczypiorkiem, ochlapać kilkoma kroplami oliwy z oliwek. Piec 15 minut w piekarniku nagrzanym do 150 stopni.



No dobra, przepis na rybę jest tak naprawdę pretekstem do rozpoczęcia cyklu pt. "Rzeczy, które chciałabym mieć, ale nie mam na nie miejsca w moim 30-metrowym mieszkaniu". Nie mogę ich mieć w domu, więc chociaż będę te klamoty zbierać wirtualnie, na blogu. Chciałabym żeby  wiązały się one z tematem okołojedzeniowym, więc prezentuję talerze dorybne. 

Co z nimi robić? Świetnie nadają się do jedzenia z nich ryb. Innych potraw nie. Moja mama ma zestaw talerzy w kształcie ryby – zauważyłam, że niestety każde inne jedzenie dziwnie z nich smakuje. 
Ja bym powiesiła taką rybną kolekcję na dużej, białej ścianie w domku na szwedzkim wybrzeżu, ale niestety, z braku powierzchni ze ścian został mi tylko wall na facebooku...

fot. Amazon

foto: http://shop.homeslicedesign.com/

foto: Jonathan Adler


fot: http://www.desresdesign.co.uk/

fot. http://www.houzz.com/

1 komentarz:

  1. też ostatnio mam smaki na łososia, nie mogę się napatrzyć na zdjęcia:) świetna rybna kolekcja:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jedzonkowo